Złóż wniosek przez Internet: - nie dotyczy - Wymagane dokumenty: - druk „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”
- dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości
- odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osoby niepełnoletniej nie posiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Opłata skarbowa: Opłata skarbowa w wysokości: - 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę zgłaszającą wymeldowanie reprezentuje pełnomocnik)
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem: - Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
- w kasie Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat),
- w pokoju Urzędu Stanu Cywilnego nr 136 i 137 (bez dodatkowych opłat),
- w o. Banku PEKAO S.A. mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):
- ul. 3 Maja 9,
- ul. Partyzantów 74,
- ul. Milskiego 1,
- ul. Nowe Ogrody 8/12,
- ul. Wilanowska 2,
- w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat).
na rachunek bankowy:Urząd Miejski w Gdańsku 80-803 Gdańsk ul. Nowe Ogrody 8/12
Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935 (z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Dowód wpłaty prosimy dołączyć do danego wniosku. Informujemy, że w/w konto dotyczy tylko i wyłącznie opłat skarbowych. Opłaty administracyjne: - nie dotyczy - Termin i sposób załatwiania: Niezwłocznie Miejsce złożenia dokumentów: ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1 ul. Partyzantów 74 80-254 Gdańsk stanowiska 38, 39 tel.: 58 323 69 58 58 323 69 59 ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4 ul. Wilanowska 2 80-809 Gdańsk stanowisko 4 tel.: 58 323 71 75 ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3 ul. Nowe Ogrody 8/12 80-803 Gdańsk stanowiska 1, 2, 3, 4 tel.: 58 323 60 51 do 54 Jednostka odpowiedzialna: Wydział Spraw Obywatelskich Urząd Miejski w Gdańsku Referat Ewidencji Ludności ul. Nowe Ogrody 8/12 80-803 Gdańsk Tel.: 58 323 63 46 do 48 58 323 63 50 do 56 E-mail: wso@gdansk.gda.pl Tryb odwoławczy: - nie dotyczy - Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j.: Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz.U. z 2000r. Nr 98 poz.1071 z późn.zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. poz. 1475).
Inne informacje: Zgłoszenia wymeldowania dokonuje osoba obowiązana do wymeldowania się osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 §2 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można także dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza zgłoszenia pobytu stałego: „Zameldowanie na pobyt stały” lub formularza głoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące: „Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące”.
|